Miután
az Egyesült Államok rávette Európát, hogy szankciókat hozzon
Oroszország ellen, az amerikai cégek előretörtek az orosz piacon, és
átvették az európaiak helyét. Washingtont vakon követve Európa vezetői
átadták egyik legfontosabb külpiacunkat az amerikaiaknak.
Miközben
az Európai Unió tagállamai és Oroszország közti kereskedelem több mint
100 milliárd euróval csökkent a kereskedelmi háború kezdete óta, az
Amerikai Egyesült Államok a volt szovjet országokkal is versengve
Oroszország 5. legnagyobb kereskedelmi partnerévé lépett elő – áll a
Bloomberg hírügynökség beszámolójában.
“Mióta
a nyugati szankciók érvényben vannak Oroszország ellen, az elmúlt két
évben az Egyesült Államok megelőzte Törökországot, Japánt,
Lengyelországot és Dél-Koreát, ezáltal Oroszország ötödik legnagyobb
kereskedelmi partnerévé vált, a volt Szovjetunió országain kívül.”
A
Bloomberg jelentéséből kiderül, hogy miközben az Európai Unió
szankciókat tart érvényben Oroszország ellen, a vezető amerikai
vállalatok, mint a Boeing Co., a Cargill Inc. és Yum! Brands Inc.
hatalmas befektetéseket visznek Oroszországba, és hosszú távon fokozzák
jelenlétüket az orosz piacon.
A lap
részletes adatokat közöl erre vonatkozóan: az Európai Unió és
Oroszország közti kereskedelmi forgalom 100 milliárd euróval csökkent a
szankciók bevezetése óta, a Boeing viszont képző és kutatóközpontot
nyitott Oroszországban, melynek avatóünnepségén Arkagyij Dvorkovics
orosz kormányfő-helyettes, és John Tefft amerikai nagykövet is részt
vett. A Chicago központú vállalat 7,4 milliárd dollár értékű üzletet
kötött Oroszországgal, melynek részeként 20 747-8 utasszállító
repülőgépet ad el a Volga-Dnyepr Csoportnak. A vállalat az amerikai
kongresszus felhatalmazását is megkapta ahhoz, hogy orosz
rakétahajtóműveket vegyen az amerikai műholdak fellövéséhez, egy a
Lockheed Martinnal közösen létrehozott befektetés részeként.
A lap
rámutat, hogy az európai élelmiszeripari vállalatok orosz piacról való
kiszorulásával is amerikai cégek jártak jól; a piaci vetélytársak
önként kivonulásával a Cargill mezőgazdasági óriás és a Yum!
étterem-hálózat fokozta piaci jelenlétét Oroszországban. A Cargill – a
szankciók ellenére – márciusban jelentette be, hogy
takarmánytermesztést és vetőmaggyártást kezd Dél-Oroszországban, amit
szintén az európai piaci ellenfelek eltűnése tett lehetővé. A Yum!
eközben 200 új éttermet nyitott országszerte, és 27%-kal fokozta
bevételeit. A Mc’Donalds tavaly megnyitotta 500. éttermét
Oroszországban, és 2016-ban 60 újabb étterem nyitását tervezi, miközben a
Burger King hasonló terjeszkedésre készül.
Európa
vezető politikusai szerint Oroszországra próbálunk nyomást gyakorolni a
szankciókkal, de valójában az Amerikai Egyesült Államok vív Európa
ellen kereskedelmi háborút, – amelyben az Európai Unió nem tanúsít
ellenállást, ehelyett önként feladta egy külpiacát, az amerikaiak
javára.
http://www.hidfo.ru/2016/06/amerika-atvette-europa-helyet-az-orosz-piacon/
http://www.hidfo.ru/2016/06/amerika-atvette-europa-helyet-az-orosz-piacon/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése