Az
elmúlt években egyre több olyan célzott hirdetési módszerről hallani,
amik még George Orwell fantáziáját is meghaladják. Szó volt már az
adathalász és megfigyelő kirakati babákról, utcai lámpákról, tévékről és egyéb kütyükről.
A
legújabb a sorban az Immersive Lab óriásplakátja, ami a járókelők arcát
megfigyelve jelenít meg személyre szabott hirdetéseket. Hétfőn pedig
egy olyan új generációs óriásplakát megjelenéséről értesülhettünk, ami
háromszögeléssel azonosítja a célközönséget.
Látod azt az óriásplakátot? Lehet, hogy a plakát lát téged!
A
Channel Outdoor Americas reklámcég az AT&T szolgáltatóval és egy
sor egyéb technológiai és adathalász céggel együttműködve olyan hirdetési rendszert hozott létre,
ami a hirdetőfelületbe beépített megfigyelőeszközöket és a mobilok
helymeghatározási funkcióit vegyítve elemzi az emberek szokásos
útvonalát és vásárlási szokásait. A Radar nevű program első körben 11
helyszínen került bevetésre hétfőn, de a tervek szerint egy éven belül
az Egyesült Államok egész területét szeretnék lefedni.
A kamerával felszerelt óriásplakát önmagában nem újdonság, de a mobilos helymeghatározás integrálása az adathalászatba igen.
Az
óriásplakátok által gyűjtött adatok közé tartozik majd a járókelők
átlagéletkora és neme, és az általuk látogatott boltok listája,
valamint az ezekben eltöltött idő hossza. Az óriásplakátok által
összegyűjtött információkat összevetik harmadik felektől kapott
adatokkal, így az eredményként kapott információ rendkívül értékes lesz a
hirdetők számára.
A
csapatmunka lényege tehát, hogy az óriásplakát beazonosítja az arra
járót, a többi résztvevő pedig a mobilja segítségével követi az illető
fogyasztási és vásárlási szokásait.
Természetesen nem meglepő, hogy az adatvédelmi aktivisták elítélik a módszert.
„Az embereknek fogalmuk sincs arról, hogy ilyen módon célozzák és követik őket,”
nyilatkozta Jeffrey Chester, a Digitális Demokrácia Központ ügyvezetője.
„Hátborzongató és minden tekintetben sérti az adatvédelmi szabályokat.”
Az
Elektromos Privacy Information Center szerint a céges megfigyelés azért
nagyon aggasztó, mert előkészíti a terepet az állami megfigyelés
számára. Például az amerikai hadsereg kutatásfejlesztési hivatala, a
DARPA sokszor magáncégeket használ alvállalkozóként az új haditechnikák
kifejlesztésére. Ugyanez a helyzet a megfigyeléssel is.
A
fogyasztói profilok elkészítésével a magán cégek tulajdonképpen
társadalmi bétateszteket futtatnak, amik közül az állam kedvére
kiválaszthatja a neki legszimpatikusabbat.
Forrás: Activist Post
http://idokjelei.hu/2016/03/az-uj-oriasplakat-lefilmezi-az-arra-jarokat-es-a-mobiljukat-is-koveti/
Forrás: Activist Post
http://idokjelei.hu/2016/03/az-uj-oriasplakat-lefilmezi-az-arra-jarokat-es-a-mobiljukat-is-koveti/
Ilyen módszerrel rászállhat a privát érdekektség és a bűzözés is a potenciális áldozatokra, akik még bizalmi állapotban vannak.
VálaszTörlésA felelőtlen vásárlások, eladósítások, némelyek haszna, sokaknak veszte.A kapzsi haszonlesők jelentenek legnagyobb veszedelmet.