Szerdán
a MÁV képviselői egy sajtótájékoztatón halaszthatatlan karbantartási
munkálatokat jelentettek be a budapesti Nyugati pályaudvarra
vonatkozóan, ami június 22-től július 5-éig zárva tart majd.
A naponta 60-70 ezer utast fogadó Nyugati pályaudvar két héten át nem fog működni, ebben az időszakban “javítják majd a pályaudvar színvonalát és a vonatok menetrendszerű közlekedését”.
Hivatalosan így nevezik azt, amikor Berlinből leszólnak az
Orbán-kormánynak, hogy azonnal állítsa le a Németországba irányuló
menekültáradatot. A kormány napok múlva megkezdi egy 175 kilométeren át
húzódó, 4 méter magas kerítés építését a szerbiai határvonalon. Ezen a
határszakaszon át érkezik Magyarországra a bevándorlók abszolút
többsége. A határon át érkező menekülteknek azonban csak alig több mint
egytizede várja végig a menedékkérés procedúráját, nagy részük eltűnik
Magyarországon, és vélhetően továbbutazik az Európai Unió más
országaiba. Az elfogottak esetében gyakran Ausztria, Németország az
úticél, így Magyarország egyértelműen csak átutazási terület az
illegális bevándorlóknak. A budapesti Nyugati pályaudvar a bevándorlók egyik
elsődleges célpontja, innen ugyanis alig 12 óra, és Berlinben vannak –
már amikor éppen nem fogják el őket a rendőrök, mert az utóbbi hónapok
során gyakran előfordult, hogy több százas csoportokban fogtak össze a
Nyugati pályaudvarról továbbutazásra készülő illegális bevándorlókat.
Amennyiben
egy menekült sikeresen átszökik a déli határon – vagy ott elfogják, de
később sikerül eltűnnie Magyarország területén – nagy valószínűséggel
Budapesten köt ki, ugyanis innen alig 12 óra menetidővel lehet eljutni
Berlinbe. A kormány már eddig is jelentős erőfeszítéseket tett arra,
hogy a határon el nem fogott illegális bevándorlók ne utazzanak tovább a
nyugati országokba. Természetesen, ezek egyike sem hivatalosan
bejelentett ellenintézkedés, így még annak puszta feltételezése is
“álhír és összeesküvés-elmélet”.
Ennek
ellenére azt láthatjuk, hogy a menekültáradat kezdete óta a
legkülönbözőbb problémák adódtak a budapesti pályaudvarokkal. Tavaly óta
a hazánkba érkező menekültek száma megsokszorozódott, így a
továbbjutási lehetőségeikkel is igen hamar “kezdeni kellett valamit”.
Márciusban a Déli pályaudvarral adódtak gondok; beomlott alagút, két
hónapi zárva tartás, újra nyitás, majd a nyitást követően
vágányfelújítás gondoskodott arról, hogy a közlekedés hónapokon át ne
legyen zavartalan. A Nyugati pályaudvar felújításáról már márciusban
lehetett tudni, de Magyarországon olyan gyakran történnek véletlenek,
hogy kisiklott vonatok, hirtelen felújítások és az átlagosnál
gyakrabban bekövetkező bombariadók után június 12-én a Déli pályaudvaron
egy több tíz méteres betonkorlát zuhant le a járdára a peronszintről. A
rejtélyes tragédia éppen akkor történt, amikor alatta nem állt alatta
senki – vagyis késő este -, majd a készenléti rendőrség azonnal le is
zárta a területet. Tehát, fogalmazhatunk úgy, hogy a kormány bevándorlás
elleni kampánya nem csak plakátolásból és szónoklatokból áll, de
mindeddig hivatalosan nem ismertek el egyetlen, a bevándorlás elleni
tényleges intézkedést sem. A bevándorlók továbbutazásának korlátozása
fedett akciókkal összekötött rendészeti intézkedések keretében zajlott –
az első látványos, a nyilvánosság felé is vállalt fellépés a szerb
határ fizikai lezárásának bejelentése volt.
Az
a bevándorló viszont, aki sikeresen átjut a határon, majd valahogy
feljut Budapestre, hogy onnan tovább utazzon, a fővárosban egyértelműen
egy igen kellemetlen helyzetben találja magát. Ugyanis a pályaudvarok
már év eleje óta nem a megszokott rend szerint működnek. Így egy
magyarul nem tudó, távoli országból érkező illegális bevándorló
nagyságrendekkel nehezebben találja meg a Berlinbe induló vonatjáratot,
főleg, hogy a mostanra állandó jelleggel mutatkozó, nyilvánvalóan véletlen,
rendkívüli események miatt gyakran a helyiek se tudják eligazítani,
így elfogására is jóval több ideje és lehetősége van a hatóságoknak.
A déli határ lezárásának okairól sokan sokfélét gondoltak tegnap óta, mi mondunk egy újabb alternatívát: a határ lezárása nélkül nem sikerült biztosítani, hogy a bevándorlók ne jussanak el a nyugati országokba.
Mindez kivitelezhetetlen volt olyan eszközökkel, hogy közben a kormány
nem tehetett semmilyen látványos lépést a bevándorlás ellen.
Valószínűleg ezzel magyarázható, hogy a tegnapi nap folyamán egyetlen nyugati vezető sem adott ellenséges reakciót a kormány bejelentésére,
és csak ma kezdenek érkezni az első, toleranciára és szolidaritásra
felszólító, a baloldal felszólalásaihoz képest igen mérsékelt
nyilatkozatok. Talán a kormány tesz majd olyasféle cáfolatot, hogy a
pályaudvarok körül mutatkozó problémáknak természetesen semmi köze a
bevándorlás kérdéséhez – talán nem, mert a fővonalú média nekik sem
szegezi ezt a feltételezést. Ha voltak is ilyen fedett akciók, csak
remélni tudjuk, hogy a déli határra tervezett kerítés is minél hamarabb
elkészül, és nem csak Berlint sikerül megóvni az illegális bevándorlók
hadától, hanem végre Magyarországot is.
http://hidfo.ru/2015/06/beengedni-es-nem-tovabbengedni-sajatos-kormanystrategia-a-bevandorlas-ellen/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése