Ütemterv
szerint halad a Szolnok-Szajol vasúti vonalszakasz felújítása, a nettó
20,6 milliárd forintos beruházás elkészülte után a pályán óránként 160
kilométeres sebességgel is közlekedhetnek majd a szerelvények.
A
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója, Loppert
Dániel sajtótájékoztatón elmondta: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
megbízásából a NIF Zrt. beruházásában újul meg a 6,4 kilométer hosszú
vasúti pálya, a fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés
Operatív Program (KÖZOP) keretében 85 százalékos uniós támogatottságot
élvez.
Tavaly
ősszel a Millér – Szajol közötti szakasz bal vágánya, ez év elejére a
jobb pálya is átépült – tájékoztatott Loppert Dániel az eddigi
munkálatokról. 2015. március 9-én vágányzár mellett megkezdődött a
Szolnok – Millér szakasz bal vágányának átépítése és a Zagyva-híd
korszerűsítése, a bal vágányt június végéig felújítják, júliustól
októberig a jobb vágányt korszerűsíti a vállalkozó. A besenyszögi
útátjáró acélszerkezetét új, korszerű vasbetonszerkezetre cserélik, a
bal oldal elkészült, a próbaterhelés sikeres volt – tette hozzá.
Az új
200 méter hosszú tiszai mederhidakat a helyszínen kialakított
szerelőtéren szerelték össze, majd 2014. október 5. és 11. között
elvégezték a szakemberek a régi híd kitolását és az új mederhíd
betolását, a déli mederhidat 2014. november 29-én tolták a helyére –
emlékeztetett.
Hozzátette:
a csatlakozó ártéri hidak felújítása véget ért, a 40 méteres új ártéri
hidat forgalomba helyezték, mindez segíti a gyakran megjelenő árvizek
biztonságosabb és gyorsabb lefolyását, így jelentős szerepet kap az
árvízi védekezésben – tette hozzá.
Loppert
Dániel elmondta: a vasúti pálya felújítása és az ETCS 2 típusú
vonatbefolyásoló rendszer kiépítése után a pályasebesség óránként 160
kilométerre emelhető. A zajártalom kivédése érdekében összesen 8605
négyzetméter zajárnyékoló falat építenek, amely a milléri sporttelep
környezetében már elkészült, a Tallin városrész lakott oldalán pedig
most épül 532 méter hosszan – tette hozzá.
Szalay
Ferenc Szolnok polgármestere (Fidesz-KDNP) elmondta: a megyeszékhely
számára kiemelten fontos a beruházás, hiszen a térség legnagyobb
pályaudvaraként jelentős vasúti forgalom halad át a városon. A
korszerűsítést követően a megújult pályaszakaszon gyorsabban és
biztonságosabban közlekedhetnek a szerelvények – tette hozzá.
Kitért
arra, hogy a vonalszakasz, amelyen naponta átlagosan 200 vasúti
szerelvény jár, az árvizek által jelentősen veszélyeztetett területen
halad, ezért érvényesíteni kell a védelmi szempontokat. Szajolnál a
pálya mindkét oldalán új árvízvédelmi földgátat építenek 450 méter
hosszan, hogy megakadályozzák az árvíz bejutását a szajoli állomásra –
közölte.
A
kivitelezést a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., a STRABAG
Vasútépítő Kft. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta Tisza-2013
Konzorcium végzi, a beruházás 2015 év végére készül el.
MTI
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése