Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2015. március 28., szombat
Bandaháború Döbrögi Magyarországán
Az akkor még Orbán Viktorral zavartalan barátságot ápoló Simicska Lajos cége itt nem egyedül győz, hanem a Colas, a Swietelsky és az A-Híd társaságában, de az ár még akkor is magasnak tűnik, ha osztozni kell rajta: néhány évvel korábban az M7-es völgyhidastul csak 2,8 milliárdba került kilométerenként (és a Fidesz abból is botrányt csinált). Tény, hogy az Abony–Fegyvernek szakaszon lesz két Tisza-híd és egy hosszú töltés is, völgyhíd viszont nem – és 3,9 milliárd mindenképpen sokkal több mint 2,8 milliárd. Még mindig 2013-at írunk, amikor egy ellenzéki képviselő részletes beadvánnyal fordul először Németh Lászlóné fejlesztési miniszterhez, majd Orbán Viktor miniszterelnökhöz az M4-es miatt. A dokumentumokból kiderül, hogy ennél még Németországban is olcsóbbak az autópályák, pedig ott német mérnökök és német munkások dolgoznak, német bérekért. Némethné szerint nincs itt semmi kérdeznivaló: gyenge a forint, drága a hitel (Magyarország rosszabbul teljesít?), ezért szálltak el a költségek.
Ez az ügy akkor is pont ilyen necces volt, amikor a nemzeti ügyek kormánya tökéletesen rendben lévőnek találta – és talán nem csak nekünk furcsa, hogy most azok tartják el maguktól a leghatározottabban, akiknek már két éve a kezükben volt minden adat és eszköz a közbelépéshez. Ha véletlenül úgy adódna, hogy a kartellbírságból éppen a Közgép fizetné a legtöbbet (vagy az egészet), miközben anno nem is az övé volt a legnagyobb szelet a tortából, akkor soha senki le nem mossa a fideszes élcsapatról, hogy amit művel, az nem kormányzás, hanem bandaháború.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése