London, 2021. április 25.
Tisztelt Miniszterelnök úr!
Különböző
felekezetek keresztény vezetőiként továbbra is imádkozunk kormánya
mellett ebben az időben "és mindazokért, akik magas beosztásban vannak,
hogy csendes és békés életet élhessünk minden istenfélelemben és
méltóságban" (1 Timóteus 2: 2).
Azonban
egy kiemelt aggodalomra okot adó területről írunk Önnek, nevezetesen
az úgynevezett „oltási útlevelek”, más néven „COVID státus
tanúsítványok” és „szabadság útlevelek” lehetséges bevezetéséről a
társadalmunkba.
Teljesen
ellenezzük ezt a javaslatot, és három pontot szeretnék megemlíteni egy
ilyen rendszer lehetséges megfontolásaival kapcsolatban.
Először
is, az oltás alapja annak lehetővé tételére, hogy valaki belépjen egy
helyszínre vagy részt vegyen egy tevékenységben, nincs logikus értelme
mások védelme szempontjából. Ha az oltások rendkívül hatékonyak a
jelentős betegségek megelőzésében, amint azt az eddigi vizsgálatok
eredményei is igazolni látszanak, akkor az oltottak már védelmet kaptak,
azaz nem származik előny számukra, ha más embereket beoltanak. Mivel
az oltások önmagukban nem akadályozzák meg a fertőzést, elméletileg még
egy oltott személy is hordozhatja a vírust, és esetleg tovább is
adhatja. Ezért helytelen a személyek „biztonságos, nem proliferatív”
státuszáról dönteni a betegségekkel szembeni immunitás bizonyítékai
alapján.
Másodszor,
az oltási nyilvántartások bevezetése a kényszer etikátlan formája
lenne, és sértené a tájékozott beleegyezés elvét. Az embereknek számos
okuk lehet arra, hogy miért nem képesek vagy nem hajlandók megkapni a
jelenleg rendelkezésre álló oltóanyagokat, többek között néhány
keresztény számára olyan súlyos lelkiismereti kérdések, amelyek az
oltások gyártásának vagy tesztelésének etikájához kapcsolódnak.
Megkockáztatjuk egy kétosztályos társadalom, az orvosi apartheid
létrehozását, amelyben az oltást megtagadó emberek alosztályát kizárják
a közélet fontos területeiről. Jogos félelem az is, hogy ez a
szabályozás a vég kezdete, amely egy olyan állandó állapothoz vezet,
amelyben a COVID oltási státuszt ki lehet terjeszteni az orvosi kezelés
más formáira, és talán még azon túlmutató egyéb kritériumokra is. Ez a
megállapodás potenciálisan felszámolhatja a liberális demokráciát,
amint ismerjük, és olyan felügyeleti állapotot hozhat létre, amelyben a
kormány technológiákat alkalmaz az állampolgárok életének bizonyos
szempontjainak ellenőrzésére. Mint ilyen, ez az egyik legveszélyesebb
politikai javaslat, amelyet valaha is tettek a brit politika
történetében.
Összegzésként
elmondhatjuk, hogy keresztény vezetőkként szeretnénk kijelenteni, hogy
nem tudunk elképzelni olyan körülményeket, amelyek mellett
bezárhatnánk az ajtót azok előtt, akiknek nincs oltási bizonyítványuk,
negatív tesztigazolásuk vagy más „egészségbizonyítékuk”. Anatéma és az
evangélium igazságának tagadása lenne, ha Jézus Krisztus Egyháza
kizárná azokat, akiket az állam társadalmilag nemkívánatosnak tart. Az
általunk hirdetett üzenetet Isten minden ember számára megadja, és nem
másból áll, mint a kegyelem ingyenes ajándékából, amelyet Krisztus
Jézusban felajánlottak a bűnbánatra és a benne való hitre való
egyetemes felhívással. Krisztus és az evangélium alapvető elárulása
lenne, ha megtagadnánk az emberek hozzáférését ahhoz, hogy meghallják
ezt az életet adó üzenetet, és hogy megkapják ezt az életet adó
szolgálatot. Az őszinte keresztény egyházak és szervezetek nem tudták
ezt megtenni, és mint keresztény vezetők kénytelenek lennénk
erőteljesen ellenezni a parlament ilyen törvényét.
Hivatkozunk
a közelmúltbeli bírósági felülvizsgálatra, amely megsemmisítette a
skót kormány nyilvános istentiszteletre vonatkozó tilalmát, megmutatva,
hogy az istentisztelethez való jog ilyen aránytalan megakadályozása
egyértelműen sérti az Emberi Jogok Európai Egyezményének 9. cikkét. Nem
látjuk, hogy a tesztelésen vagy oltáson alapuló istentiszteleti
gyülekezés megakadályozásának bármilyen kísérlete nem számít-e hasonlóan
szabálysértésnek. Egyetértünk azokkal a parlamenti képviselőkkel, akik
már felszólaltak e javaslat ellen: abban, hogy megosztó,
diszkriminatív és romboló lenne egy ilyen kötelező egészségügyi
bizonyítvány bevezetése a brit társadalomban. Arra kérjük a kormányt,
hogy nyújtson határozott és egyértelmű biztosítékokat arra vonatkozóan,
hogy nem fogja figyelembe venni ezt az illiberális és veszélyes
tervet, most és soha sem!
Üdvözlettel
- Rev Dr Jamie Franklin, Curate, St George in the Meadows, Nottingham, England
- Rev David Johnston, Minister Emeritus, Presbyterian Church in Ireland, Ireland
- Rev Dr William JU Philip, Minister, The Tron Church Glasgow, Scotland
- Rev A Paul Levy, Minister, Ealing International Presbyterian Church, London, England
- Rev Mez McConnell, Senior Minister, Niddrie Community Church, Director of 20schemes, Director of A29 Church in Hard Places, Scotland
- Mr Terence McCutcheon, Executive Director, Hope For Glasgow, Addiction Recovery Centre, Scotland
… és további 1260 aláírás
Eredeti szöveg:
Dear Prime Minister,
As Christian leaders across a range
of denominations, we continue to pray at this time for your government
“and all in high positions, so that we may lead a quiet and peaceable
life in all godliness and dignity” (1 Timothy 2:2).
However, we write to you concerning an
area of the most serious concern, namely the potential introduction
into our society of so-called “vaccine passports” which have also been
referred to as “COVID-status certificates” and “freedom passes”. We are
wholly opposed to this suggestion and wish to make three points about
the potential consideration of any scheme of this type.
Firstly, to make vaccination the
basis of whether someone is allowed entry to a venue, or participation
in an activity, makes no logical sense in terms of protecting others.
If the vaccines are highly effective in preventing significant disease,
as seems to be the evidence from trial results to date, then those who
have been vaccinated have already received protection; there is no
benefit to them of other people being vaccinated. Further, since
vaccines do not prevent infection per se even a vaccinated person could
in theory carry and potentially pass on the virus, so to decide
someone’s “safe non-spreader” status on the basis of proof of their
immunity to disease is spurious.
Secondly, the introduction of vaccine
passports would constitute an unethical form of coercion and violation
of the principle of informed consent. People may have various reasons
for being unable or unwilling to receive vaccines currently available
including, for some Christians, serious issues of conscience related to
the ethics of vaccine manufacture or testing. We risk creating a
two-tier society, a medical apartheid in which an underclass of people
who decline vaccination are excluded from significant areas of public
life. There is also a legitimate fear that this scheme would be the
thin end of the wedge leading to a permanent state of affairs in which
COVID vaccine status could be expanded to encompass other forms of
medical treatment and perhaps even other criteria beyond that. This
scheme has the potential to bring about the end of liberal democracy as
we know it and to create a surveillance state in which the government
uses technology to control certain aspects of citizens’ lives. As such,
this constitutes one of the most dangerous policy proposals ever to be
made in the history of British politics.
Finally, as Christian leaders we wish
to state that we envisage no circumstances in which we could close our
doors to those who do not have a vaccine passport, negative test
certificate, or any other “proof of health”. For the Church of Jesus
Christ to shut out those deemed by the state to be social undesirables
would be anathema to us and a denial of the truth of the Gospel. The
message we preach is given by God for all people and consists in
nothing other than the free gift of grace offered in Christ Jesus, with
the universal call to repentance and faith in him. To deny people
entry to hear this life-giving message and to receive this life-giving
ministry would be a fundamental betrayal of Christ and the Gospel.
Sincere Christian churches and organisations could not do this, and as
Christian leaders we would be compelled to resist any such Act of
Parliament vigorously.
We draw your attention to the recent
Judicial Review overturning the Scottish Government’s ban on public
worship, which demonstrates that such disproportionate prevention of the
right to worship is a clear infringement under Article 9 of the
European Convention of Human Rights. We cannot see how any attempt to
prevent people gathering for worship on the basis of either testing or
non-vaccination would not similarly be ruled to be a breach. We agree
with those members of Parliament who have already voiced opposition to
this proposal: that it would be divisive, discriminatory and destructive
to introduce any such mandatory health certification into British
society. We call on the government to assert strongly and clearly that
it will not contemplate this illiberal and dangerous plan, not now and
not ever.
Yours sincerely,
- Rev Dr Jamie Franklin, Curate, St George in the Meadows, Nottingham, England
- Rev David Johnston, Minister Emeritus, Presbyterian Church in Ireland, Ireland
- Rev Dr William JU Philip, Minister, The Tron Church Glasgow, Scotland
- Rev A Paul Levy, Minister, Ealing International Presbyterian Church, London, England
- Rev Mez McConnell, Senior Minister, Niddrie Community Church, Director of 20schemes, Director of A29 Church in Hard Places, Scotland
- Mr Terence McCutcheon, Executive Director, Hope For Glasgow, Addiction Recovery Centre, Scotland
Read the full list of 1,260 signatories here
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése