2021. augusztus 2., hétfő

Meddig még Közjegyzők? – Meddig lehet még bírósági jogkörben kifosztani az embereket?

 

Régóta foglalkoztatják az egész társadalmat a közjegyzők visszaélései, vagyis a Magyar Családok kifosztásának elősegítése, a Közjegyzők által.

Fontos első körben tisztázni, hogy a közjegyző nem azonos a jegyzővel, mert sajnos még ezt is összekeverik az emberek.

Szeretnénk itt egy összefoglalót adni arról, hogy mennyire aljas és gátlástalan az, amit művelnek a közjegyzők, sokszor leírhatatlan (nem magyar), nevek mögé bújva.

Először is adottak a követeléskezelők, akik arra jöttek létre, hogy valós, vagy jogosnak vélt követeléseket érvényesítsenek (hajtsanak be) a Magyar lakosságon, – mindegy milyen áron.

Két módon tudják ma ezt kivitelezni:

1. Telefonos, személyes és levélben történt megkereséssel, fenyegetőzve, zsarolva és csalárd módon hazugságokkal. (ezt majd egy másik történetben fejtjük ki)

2. Jogi úton érvényesítve, a közjegyzőket igénybe véve, úgynevezett; Fizetési meghagyás kibocsátásával.

Ami úgy történik, hogy a közjegyzőhöz elektronikusan megküldik az előre kitöltött Fizetési meghagyás nyomtatványt a behajtók, a Magyar Családokat kifosztó követeléskezelők.

Ha jogos, a követelés, ha nem, akkor is bepróbálkoznak, mert nem kell a Közjegyző felé igazolni a követelésük jogalapját. Majd a közjegyző, mivel a törvény szerint gazdasági társaságként, vagy is bevétel orientált, így kérdés nélkül kiállítja 5.000,- Ft plusz a követelt összeg 3% bevételért a Fizetési meghagyást.

Tehát a Közjegyző, ha jogos, ha nem a követelés, akkor is a pénzénél van, Járásbírósági jogkörben eljárva. A Járásbírósági jogkör azt jelenti, mint egy elsőfokú eljáró bíróság és a közjegyző által kiállított fizetési meghagyásnak pont ugyan olyan súlya van, mint egy Járásbíróság által hozott ítéletnek és a feleket meg sem hallgatták!

Vagyis elítélték az állampolgárt a háta mögött!

Mivel a közjegyzők Járásbírósági jogkörben járnak el, így érthetetlen, hogy lehet őket lefizetni az 5.000,- Ft és a 3% ügyértékkel a követeléskezelők részéről? Nem tudjuk, de simán lefizetik őket a követeléskezelő, behajtó bandák, mint első fokon eljáró Járásbíróságot!

DE nem is ez a poén, ami miatt ez a kis összefoglaló készült.  Azon kívül, hogy Járásbírósági jogkörben díszelegnek a közjegyzők, még tákoltak nekik egy közjegyzői törvényt is a 1991. évi XLI. törvény a közjegyzőkről, ami kimondja az 1. §  (1) bekezdésében; hogy

“a törvény közhitelességgel ruházza fel a közjegyzőket, hogy a jogviták megelőzése érdekében a feleknek pártatlan jogi szolgáltatást nyújtsanak.”

JÓL olvasható a törvényben „PÁRTATALAN”!

Mitől lesz pártatlan a közjegyző, ha lefizetik, pénzt kap érte, mert bevétel orientált a működése?

Menjünk tovább, hisz azt mondja ki a törvény (4) bekezdése, hogy

“a közjegyző a jogszabály által meghatározott hatáskörében az állam igazságszolgáltató tevékenysége részeként jogszolgáltató hatósági tevékenységet végez.”

A követeléskezelők által lefizetetten??? Nincs is oly nagy törvénysértés, vagy korrupció!

Menjünk tovább a törvénybe foglaltak alapján a 2. § (1) bekezdése szerint;

“a közjegyző az eljárása során csak a törvénynek van alávetve, és nem utasítható.”

Hát akkor a követeléskezelő, behajtó banda mit csinál, ha nem utasítja, (JÓ PÉNZÉRT) hogy  az elévült követelésekre is állítson ki fizetési meghagyást.

Mindezek után, még az van a közjegyzői törvénybe foglalva, hogy a 2. § (1) bekezdése szerint;

“a közjegyző az ügyekben részrehajlás nélkül, hivatását személyesen gyakorolva köteles eljárni.”

RÉSZREHAJLÁS NÉLKÜL? HŰHA! Ez hol valósul meg, amikor évente 600.000 fizetési meghagyást bocsátanak ki és gond nélkül állítják ki a végrehajtást lerendelő okiratokat is, amivel a végrehajtó barátait juttatják bevételhez.

Viszont elértünk az írásunk azon pontjához, amiről szerettük volna tájékoztatni lakosságot.

A követeléskezelő, behajtók, nem törődve a törvényekkel gátlástalan módon akarnak bevételhez jutni, ezért az évekkel korábban törvény által is igazolhatóan ELÉVÜLT KÖVETELÉSEKET is érvényesítik a közjegyzők segítségével.

Ami azért is megalázó és gusztustalan, mert mind tudják, (követeléskezelő és a közjegyző is ), hogy törvényesen nem lehetne behajtani az elévült követeléseket.

A Közjegyzők által kiadott Fizetési meghagyásban pontosan fel kell tüntetni a közjegyzőnek a „követelés lejárta” időpontját. Ez a dátum azért fontos, mert ettől az időponttól kezdődik a követelés elévülésének számítása.

NAGYON FONTOS TUDNI, HOGY FELSZÓLÍTÓ LEVELEKKEL ÉS AZ ENGEDMÉNYEZÉSSEL VAGY KÖVETELÉSEK ADÁSVÉTELÉVEL MÁR NEM SZAKÍTHATÓ MEG AZ ELÉVÜLÉS!

Ebben az egy kérdésben rendet raktak a törvényben, a 2014. évben, de ez sem a közjegyzőt, sem a követeléskezelőket nem érdekli.

Tehát amikor a Közjegyző elé kerül a követeléskezelőtől a kérelem, akkor már látja, hogy nem állíthatná ki a fizetési meghagyást 2021 évben egy 2015 előtti „követelés lejárta” időpont esetén.

A közművek kettő év, a telefonszolgáltatási szerződések esetén egy év. Ennek ellenére még is a bevétel érdekében simán kiállítja a közjegyző a fizetési meghagyásokat, holott a közjegyzői törvény 3. § (1) bekezdése szerint;

“a közjegyző köteles megtagadni a közreműködését, ha az kötelességeivel nem egyeztethető össze, így különösen, ha közreműködését olyan jogügylethez kérik, amely jogszabályba ütközik, vagy jogszabály megkerülésére irányul, illetőleg amelynek célja tiltott vagy tisztességtelen.”

Ráadásul a közjegyzői törvény 3. §. (2) bekezdése egyértelműen hivatkozik, hogy ha

a Közjegyző az eljárása során aggályos körülményt észlel, de a közreműködés megtagadására nincs ok, köteles e körülményre a fél figyelmét felhívni és ezt az iratban feltüntetni. Ha a fél ez ellen tiltakozik, a közjegyző a közreműködését megtagadja.”

Miért is nem tagadja meg a közjegyző a fizetési meghagyások kiállítását egy elévült követelésre?

Hát a: PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ PÉNZ…

Nem számít a törvényi kötelezettség sem, csak a bevétel és a Magyar Családok kifosztásának elősegítése!

Ehhez már csak egy lényeges szabályt kell hozzátenni, mégpedig azt, hogy A magyar Alkotmány 57. § (1) bekezdése szabályozza a tisztességes eljáráshoz való jogot:

„A Magyar Köztársaságban a bíróság előtt mindenki egyenlő, és mindenkinek joga van ahhoz, hogy az ellene emelt bármely vádat, vagy valamely perben a jogait és kötelességeit a törvény által felállított független és pártatlan bíróság igazságos és nyilvános tárgyaláson bírálja el.”

ÉS AKKOR A KÖZJEGYZŐKKEL MI VAN BÍRÓI JOGKÖRBEN?

Egyébként ezt átvette a tákolt és érvénytelen Alaptörvény is, de ez nem ennek az írásnak a tárgya.

TEHÁT MEDDIG MÉG?

Dabasi Tamás / Fehér Kéményseprők Alapítvány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése