A készülő törvény, – a törvényjavaslat szerint, – csak az árfolyamrésre és az utólagos kamatmódosításokra vonatkozik, amely véleményünk szerint az utólagos törlesztőrészlet emelés 5-lo%-át teszi ki, – (a hivatalos verzió szerint 25-3o%-ot).
Bármelyik % lesz is igaz, az
adósok helyzetén lényegesen nem változtat, mert a végrehajtás továbbra
is fenyegetni fogja őket, ha a fennmaradó részleteket nem törlesztik.
A Kúria korábbi döntéséből, az
árfolyamkockázatra, – azaz az utólagos árfolyamemelésre vonatkozóan a
törvény nem terjed ki, arra nem vonatkozik.
A Kúria e tekintetben lehetőséget
biztosít az adósnak arra, hogy az utólagos teheremelés 8o-9o%-át kitevő,
– utólagos árfolyam emelkedés tekintetében perben bizonyítsa, hogy e
tekintetben a szerződés megkötését megelőzően nem kapott megfelelő
tájékoztatást, – ezért a szerződés e tekintetben is érvénytelen.
Önmagában ez az utólagos árfolyam
emelkedés, – árfolyamkockázat, – sikeres megtámadása, majdnem
feleslegessé teszi a készülő törvény alapján elérhető 5-lo% (hivatalosan
25-3o%)-os tartozáscsökkentést. Mindenesetre a törvény körüli nagy és
túlzó reklám messze meghaladja a várható eredményt; a lényeges
tartozáscsökkentést.
Rendelkezésre állnak olyan tanúk és
egyéb írásos dokumentumok, – amelyek bizonyítják azt, hogy a
pénzintézetek ismerték az árfolyamváltozás irányát, de azt eltitkolták.
Így a szerződések lényeges részei hatásos megtámadásának eszközei és
lehetőségei továbbra is rendelkezésre állnak.
Bp.2014.09.17. – Czirmes György
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése