A New York Times néhány napja megjelent cikke megerősítette, hogy az elit tagjai egészen más elvek és szabályok szerint élnek, mint amit a tömegektől elvárnak.
Az írásból kiderül, hogy az Apple egykori elnök-vezérigazgatója nem engedte gyerekeinek, hogy cége egyik legnépszerűbb eszközével, az iPad-del játszanak.
„A gyerekei biztosan imádják az iPad-et,” tettem fel a kérdést Mr. Jobs-nak, hogy témát váltsak. A cég első táblagépe éppen akkor került a polcokra. „Még egyszer sem használták,” válaszolta. „Korlátozzuk a technikai eszközöket, amiket a gyerekeink otthon használhatnak.”Sajnos a Times riportere nem puhatolózott tovább, így nem tudjuk mivel magyarázta Steve Jobs, hogy a saját gyerekei nem használhatták azt az eszközt, amivel ma sokmillió gyerek játszik a világon, a legfontosabb tény azonban változatlan marad: az elit számos tagja a technológia egyik főgurujának példáját követve más elvek szerint neveli saját gyerekeit, mint amilyeneket másoknak diktál.
Azt hiszem elállhatott a lélegzetem és síri csenddel viszonoztam válaszát. Azt feltételeztem, hogy a Jobs család otthona a számítógépőrültek paradicsoma, ahol a falak is érintőkijelzőkből állnak, az ebédlőasztal iPad-ekkel van csempézve, vendégeik pedig csoki szelet helyett egy iPod-ot találnak a párnájukon.
Mr. Jobs elmondta, hogy ez nagyon távol áll az igazságtól.
Azóta számos technológiai cég vezetőjével és nagytőkéssel volt szerencsém találkozni, akik egytől egyig hasonlóképpen viszonyulnak a témához: szigorúan korlátozzák, hogy gyerekeik mennyi időt tölthetnek bármilyen kijelző előtt, gyakran egyenesen megtiltva használatukat hét közben és hétvégente is aszkétikus keretek közé szorítva a digitális időtöltést.
A kettős mércére számos példát találunk.
A milliárdos Bill Gates például, akinek alapítványa sok millió
dollárral járult hozzá az új amerikai tanterv, a Common Core
bevezetéséhez az állami iskolákban, saját gyerekeit olyan
magánintézményekbe járatja, ahol nem ezt a tantervet követik.
Egy 2011-ben megjelent másik New York Times cikkből
azt is megtudjuk, hogy némelyik elit iskola egyáltalán nem használ
számítógépeket, ami éles ellentétben áll az állami iskolákat lassan
özönszerűen elárasztó számítógép mennyiséggel. Egyre több olyan iskola
van, ahol például már egyáltalán nem használnak tankönyveket.
Az eBay technológiai igazgatója például ebbe kilenc tantermes [Waldorf] iskolába járatja gyerekeit. Ugyanezt teszik néhány szilícium-völgybeli óriás, mint a Google, a Yahoo és a Hewlett-Packard vezetői is.
Az iskola elsőszámú oktatóeszközei azonban nem a csúcstechnológiát képviselik. A gyerekek leggyakrabban tollat, papírt, kötőtűt és néha agyagot vesznek a kezükbe. Az iskolában egyetlen számítógép vagy kijelző sincs, sőt a tanárok még otthoni használatukat is rossz szemmel nézik.
[Időkjelei: A Waldorf oktatási
intézmények amúgy saját posztot érdemelnének. Eszmei alapítója, Rudolf
Steiner, a Teozófiai Társaság, egy okkult szervezet németországi ágának
első igazgatója, az Ezoterikus Iskola és a Mystica Aeterna szabadkőműves
rend megalapítója volt.]
Amerika szándékos lebutítása című könyvében Charlotte Iserbyt,
az amerikai oktatási minisztérium volt tanácsadója részletesen leírja,
hogy a számítógépek iskolai elterjesztése egy sokkal kiterjedtebb terv
része, aminek kivitelezése évtizedek óta tart, célja pedig, hogy logikus
gondolkodásra képtelen drónokat neveljen gyerekeinkből.
„A szocialista Amerika megvalósításához természetesen szükséges, hogy az iskolák felhagyjanak a hagyományos, akadémiai megközelítésű tanítási módszerekkel és áttérjenek a „munkaerő-piaci képzésre” a tervezett gazdaság igényeinek kielégítésére,” írja Iserbyt.
Iserbyt többek között a Kiemelkedő Oktatás Alapítvány elnökét, Jeb Bush-t is idézi
annak alátámasztására, hogy milyen fontos szerepet szán az elit a
technológia átformáló hatásának. Az oktatás átalakításával kapcsolatos
fórumon Jeb Bush elmondta, hogy „az oktatás átváltoztatását az
iskolaválasztással, a Common Core tanterv alapelveivel, szigorú
felmérésekkel, a kitűnő teljesítmény elmulasztásának következményeivel
és a technológia segítségével érhetjük el.”
Iserbyt arra is figyelmeztet, hogy a
technológia iskolai elterjesztésének egyik fontos célja a tanárok
munkájának degradálása és a „távtanítás” bevezetése, amelyben a tanárok
feladata csupán a gyerekek felügyelete lesz:
„Nem lehet elégszer figyelmeztetni, hogy a tanároknak fel kell ébredniük. Vissza kell terelni figyelmüket a jelentéktelen folyamatokról a lényeghez, hogy végre észrevegyék milyen nagyszabású terv kivitelezése folyik. A tanárok munkakörét a kihalás veszélye fenyegeti, de legjobb esetben is csupán felügyelők lesznek az új rendszerben, ahol egyetlen feladatuk az lesz, hogy a gyerekek figyelmét a számítógép kijelzőn tartsák, amin keresztül valaki, a világ valamelyik pontjáról közvetlen utasításokat, feladatokat ad számukra. Ismétlem: Tanárok ébredjetek! A munkátokat, a többi ágazathoz hasonlóan off-shore pozíciókba költöztetik.A diákokat központilag programozott, „dolgozó méheket” előállító tantervek szerint képzik a globális gazdaság céljai szerint.”
A fent leírtak mellett az elit szülők nyilván egészségügyi okból is korlátozzák a különböző kijelzők előtt töltött időt.
Az AFP
tavaly például arról írt, hogy a „tabletek fejlődési nehézségekhez és
egyéb problémákhoz, például autizmushoz és figyelemzavarhoz
vezethetnek,” a gyerekeknél.
Mások arra hívják fel a figyelmet, hogy a
háttérvilágításos kijelzők károsítják a szemet és alvászavart okoznak
az eszközfüggő gyerekeknél.
A kettős mércére számos egyéb példát hozhatunk fel az oltásoktól kezdve, a táplálkozáson át egészen a környezetvédelemig.
A lényeg minden esetben egy és ugyanaz:
míg az elit számára másfajta, fogalmazzunk úgy, hogy kevésbé káros
oltóanyagok készülnek és válogatott organikus alapanyagokból készített ételeket esznek,
a világ népeire egyre több megkérdőjelezhető oltást és génmódosított
vagy agyon vegyszerezett ételt ontanak, mégpedig a jótékonyság nevében.
Forrás: Infowars.com
http://idokjelei.hu/2014/09/steve-jobs-nem-engedte-gyerekeinek-hogy-ipad-et-hasznaljanak/Forrás: Infowars.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése