Ma
már elegendő adat áll rendelkezésünkre annak a kijelentéséhez, hogy a
new yorki tőzsde összeomlását, amely kiváltotta a nagy világgazdasági
válságot, a Federal Reserve System megtervezett intézkedései készítették elő. A City of London vezető bankárai már több mint egy évszázadon át úgy manipulálták a pénzügyi folyamatokat, hogy felváltva hoztak létre inflációs és deflációs időszakokat,
mindezt azért, hogy a rendelkezésükre álló pénzvagyont még gyorsabban
növelhessék. Az 1920-as évek végére megérett bennük az a szándék, hogy a
mesterségesen felfúvódott tőzsdei árak és a részvénypiac
összeomlásával rákényszerítik az amerikai államot, hogy mondjon le az
aranyra beváltható pénz forgalombantartásáról. 1923 és 1929 között a
Federal Reserve System (a továbbiakban: FED) mintegy 62%-kal
kibővítette az amerikai gazdasági élet számára rendelkezésére álló
közvetítő közeget, a saját maga által kiadott bankjegyet, a dollárt.
Sok beruházó igénybe vette a könnyen
elérhető és olcsó kamatozású hiteleket azért, hogy ezen a pénzen
részvényeket és más értékpapírokat vásároljon. Ez a folyamat vezetett
ahhoz, hogy a részvényárak szédítő magasságba emelkedtek. A washingtoni
Kongresszus néhány törvényhozója látva ezt a folyamatot, 1928-ban
kongresszusi meghallgatásokat tartott arról, hogy miként lehetne
stabilizálni a dollárt. Ezeken a kongresszusi meghallgatásokon derült
fény arra, hogy
1927-ben
a FED és az európai központi bankok vezetői egy titkos munkaebédjükön
kidolgoztak és elfogadtak egy tervet arról, hogy előkészítenek egy
nagyarányú tőzsdei összeomlást.
Mivel az amerikai törvényhozók többsége
szabadkőműves volt (a képviselők 69%-a, a szenátorok 63%-a tartozott a
szabadkőművesség valamelyik irányzatához), így a kihallgatások során
felszínre került tények nyomán nem hoztak megfelelő intézkedéseket. Az
Egyesült Államok élén álló Calvin Coolidge elnök maga nem volt
szabadkőműves, de az ő befolyásuk alatt állt és kormányának valamennyi
tagja kivétel nélkül szabadkőműves volt. Köztük volt Andrew Mellon
pénzügyminiszter, a Mellon National Bank of Pittsburgh elnöke, aki a
“Royal Arch” elnevezésű fokozatot viselte, mint szabadkőműves. 1929.
február 26-án az ugyancsak magas fokozatú szabadkőműves Montagu Norman, a
Bank of England kormányzója, Washingtonba utazott, hogy tárgyaljon
Andrew Mellon-nal.
Nyomban a tárgyalást követően a FED megváltoztatta hitelezési politikáját és a kamatok nagyarányú megnövelésével megnehezítette a hitelekhez való jutást.
Ebből a tényből kiindulva és az ezt követő eseményekre támaszkodva
levonhatjuk azt a következtetést, hogy a brit szabadkőműves
pénzoligarchia szándékosan olyan monetáris kurzusba kezdett, amely szükségszerűen vezetett a pénzügyi összeomláshoz,
és addig példa nélkül álló gazdasági nehézségeket okozott az amerikai
gazdaság egészének és az Egyesült Államok lakóinak. A fő cél, mint már
említettük az volt, hogy kikényszerítsék a kormánytól az aranyra
átváltható pénz feladását. De további fontos cél volt az értéket előállító reálgazdaság ipari és mezőgazdasági üzemeinek a pénzügyi oligarchia tulajdonába való átvétele.
A City of London urai számára azonban fontosnak találták, hogy
tájékoztassák szabadkőműves testvérüket, Andrew Mellón-t, mert egyrészt
az amerikai pénzügyminiszternek tudnia kellett, hogy a saját vagyonát
mikor vonja ki a tőzsdéről. Fontos érdek volt, hogy az amerikai
pénzügyminiszter saját vagyonát illetően gazdaságilag ne menjen csődbe,
mert ellenkező esetben olyan kormányintézkedésekhez folyamodhat, mint a
tőzsde bezárása, egészen addig, amíg a spekulációs láz alábbhagy, és a
tőzsde megnyugszik.
1929. március 9-én a Grand Orient szabadkőműves Paul Warburg jelt adott a FED valamennyi tagbankjának, hogy kezdjék meg részvényeik még magas áron történő eladását, és mielőbb vonják ki vagyonukat a tőzsdéről. Ha a jelzést követően azonnal cselekednek, hatalmas haszonra tehetnek szert, amikor a Dow Jones index a mélybe zuhan. Mellon-nak a bankja volt az első, amely követte Paul Warburg tanácsát. Hét hónappal később, 1929. október 24-én, a FED által hét éven át következetesen felpumpált pénzbuborék kipukkadt.
Ekkoriban már új elnöke volt az Egyesült Államoknak, Herbert Hoover,
aki maga nem volt szabadkőműves, de az ő pénzügyminisztere is Andrew
Mellon volt, vagyis az az amerikai politikus, akit elsőnek tájékoztattak
a new yorki tőzsde tudatosan előidézett krachjának az időpontjáról.
Az említett tőzsdei összeomlás menete a következő volt:
1) A Wall Street szabadkőműves pénzemberei egyszerre visszahívták a tőzsdei brókerek számára nyújtott 24 órás hiteleket.
2)
A tőzsdei brókerek és ügyfeleik így arra kényszerültek, hogy piacra
dobják részvényeiket, mert csak így tudtak készpénzhez jutni és így
tudták a gyors és rövidlejáratú hiteleket visszafizetni.
A FED rendszerébe nem tartozó bankok
jelentős mértékben vettek fel és nyújtottak is tőzsdei spekuláció
céljára rövidlejáratú hiteleket.
3)
Amikor ezeket a hiteleket váratlanul visszahívták, és a hitelezők
megrohamozták a bankokat, ezek a bankok kénytelenek voltak bezárni.
A Federal Reserve System, amely többek között azzal indokolta létjogosultságát, hogy ellátja a “Lender of last resort” (“Utolsó menedék bankja“) feladatát, visszautasította, hogy ezeknek a pénz nélkül maradt bankoknak a segítségére siessen, és hitelekkel lássa el őket. A
FED-nek és a hozzá hasonló többi modern központi banknak – legalábbis
hivatalosan - az a legfontosabb funkciója és egyben létének végső
igazolása, hogy a kereskedelmi bankok számára végső hitelforrást
jelentenek, azaz a “hitelezők végső mentsvárai”.
A végső hitelforrás iránti igény
pénzügyi válságok idején merült fel – és ma is ilyen esetekben
jelentkezik -, vagyis amikor megrendül az emberek magánhitelekbe vetett
bizalma, és magánköveteléseiket megingathatatlanul szilárd eszközökbe
kívánják konvertálni. Ez a nyomás nagy erővel nehezedik a
bankrendszerre, és ha egy bank nem képes gyorsan likviddé tenni
pénzügyi eszközeit, akkor az egész rendszert az összeomlás veszélye
fenyegeti. Ezt előzheti meg a központi bank, avagy kivételes esetekben
az állam támogató közbeavatkozása. De mint már utaltunk rá,
a FED nem teljesítette ezt a törvény által előírt kötelezettségét.
Ezért az 1929-et követő négy és fél évben az Egyesült Államok gazdasági élete és a társadalom egésze mély válságba süllyedt.
Miközben a FED tagbankjai felhasználva a City of London szabadkőműves
oligarchiájától kapott előzetes jelzést, ki tudták vonni eszközeiket a
tőzsdéről, még magas áron eladva részvényeiket, amikor aztán az összeomlás következtében ezek a részvények értéküknek a töredékére zuhantak, akkor tömegesen felvásárolták őket.
Az amerikai polgárok vagyonának a jelentős része így ment át egyik
napról a másikra a brit pénzügyi manipulátorok tulajdonába dolláronként
néhány pennyért. Ezt követően a londoni pénzoligarchia úgy döntött,
hogy a reálgazdaság vagyontárgyainak a megszerzését követően ráteszi
kezét az Egyesült Államok aranykészletére is.
A politikai színlelés és álcázás
szabályainak megfelelően várható volt, hogy a gazdasági és pénzügyi
katasztrófáért az éppen hivatalban lévő republikánus elnököt, Herbert
Hoover-t, fogja a pénzügyi oligarchia és sajtója felelőssé tenni.
Valóban ez történt, így megjósolható volt, hogy a következő amerikai
elnök a demokrata párt soraiból fog kikerülni. A színlelési technika
alkalmazásával csupán arról kell meggyőzni az amerikai választó
polgárokat, hogy a gazdasági és társadalmi katasztrófát a hozzá nem értő
republikánus kormány okozta, amely csak a gazdagok érdekeire van
tekintettel, ezzel szemben a demokraták, akik a szegényebb néprétegek
érdekeit képviselik, majd orvosolni fogják a republikánusok által
okozott súlyos bajokat.
A politika látható világában
lezajló ilyen színjáték lehetővé teszi, hogy az eseményeket ténylegesen
irányító pénzoligarchia a demokratikus folyamatok kulisszái mögé
rejtőzzön. Ezért a pénzoligarchia kedvenc politikai irányítási rendszere ez az alibinek használt demokrácia,
mert ez elhiteti a társadalom félrevezetett többségével, hogy az ő
akarata érvényesül, miközben a pénzoligarchia könnyűszerrel választja ki
és teszi meg politikai vezetőjének a saját érdekeit kiszolgáló
politikai ügynököket. Ez ma már csak marketing-kérdés, és csupán
megfelelő public relations technikát igényel a politikai
PR-manager-ektől.
Ki a Federal Reserve System tulajdonosa?
A Federal Reserve bankrendszer 12
regionális Federal Reserve Bankból áll és mindegyiket magántulajdonú
korporációk hozták létre a létesítéséről szóló törvény előírásainak
megfelelően. Élén a kormányzó testület áll, amelynek 9 igazgatósági
tagja van. Ezek közül hatot a regionális Federal Reserve Bankhoz
tartozó bankok választanak, hármat pedig a Federal Reserve System
kormányzó testülete nevez ki. A Federal Reserve System-nek tehát nem az
Egyesült Államok a tulajdonosa és valójában nem is ellenőrzi. A FED
“kegyesen” megengedi az Egyesült Államok elnökének, hogy kinevezze a
FED felügyelő testületének az elnökét, de csak akkor, ha a korábbi
elnök lemond vagy elhalálozik. Elnökké csak olyan jelölt nevezhető ki,
aki tagja az éppen hivatalban lévő felügyelő testületnek, azaz akit a
tagbankok korábban már megválasztottak. Az Egyesült Államok kormánya
sohasem gyakorolt, és jelenleg sem gyakorolhat befolyást a Federal
Reserve Testület érdemi monetáris döntéseire.
Éppen ezért megalapozottan
állíthatjuk, hogy a Federal Reserve System nem a közérdeket szolgálja,
hanem magántulajdonosainak privát érdekeit.
A FED története azt tanúsítja, hogy ez a
magán pénzmonopólium mind az amerikai államot, mind az amerikai
polgárokat pénzügyileg maximálisan kihasználta tulajdonosai gazdagodása
érdekében. A központi bankok, mint már korábban utaltunk rá, csak
hitelnyújtással foglalkoznak és nincs szerepük a megtakarítások
összegyűjtésében, a kereskedelem és a beruházások finanszírozásában.
Egyetlen feladatuk a kölcsönpénz előteremtése lényegében a levegőből, vagyis a semmiből történő pénzkreálással,
továbbá ennek a pénznek a kikölcsönzése
az állam számára, hogy az ebből fedezze költségvetési kiadásait. Ha az
amerikai kormány nem hajlandó a FED monetáris programját követni, akkor
a központi bank egyszerűen gazdasági visszaesést vagy válságot idéz
elő azáltal, hogy tetszése szerint manipulálja a pénzkibocsátást, a
valutaátváltást, az arany áramlását, a kamatlábakat és mindezek
segítségével a termelő gazdaság egész tevékenységét. Ezekkel az
eszközökkel bármikor arra lehet kényszeríteni a kormányt, hogy a FED
által megkívánt mennyiségben vegyen fel kölcsönt.
Amikor egy állam és egy kormány átadja a
központi banknak az ország pénzkibocsátását és hitelrendszerét, akkor a
kereskedelmi bankok nyomban alárendelődnek a központi banknak. A
központi bank elsősorban azzal tartja függőben őket, hogy ún. elsődleges
kamatlábbal kölcsönöz ki pénzt a számukra. Ez a bázispénz vagy
jegybanki pénz, döntően körülhatárolja a többi bank hitelezési
mozgásterét. A központi bank határozza meg az elsődleges kamatlábat is. A
tagbankok – a kereskedelmi bankok – viszont magasabb kamatlábbal
nyújtanak kölcsönt a gazdasági élet szereplői és az állampolgárok
számára. A központi bank annál nagyobb pénzmennyiséggel rendelkezik,
minél nagyobb az adott ország, az állami és a nem állami szektor
együttes eladósodása. Az amerikai dollár fedezete is adósság, nem pedig
arany vagy más nemesfém. Az aranyfedezettel ellátott dollár, vagy más
néven aranyra beváltható pénz veszélyes a központi bankok számára, ezért
tettek meg, és tesznek meg mindent a központi bankok és az őket
irányító pénzoligarchia azért, hogy a forgalomban lévő pénzt ne lehessen
átváltani a fedezetéül szolgáló aranyra. Egy aranyfedezettel
rendelkező pénzrendszerben a forgalomban lévő pénz bizonyos hányadát
állandóan aranyban kell tartalékolni. Ezt a pénzt sem kamatra
kikölcsönözni, sem beruházni nem lehet, és így nem hoz kamathozamot
vagy profitot a hitelező banknak. Az aranyalap addig
elfogadható a központi bankok számára, ameddig a nemesfém fedezettel
nem az állam, nem a kormány, hanem a központi bank rendelkezik.
Az aranyalappal rendelkező pénz – szemben az aranyra bármikor
becserélhető valutával – stabilizálja a pénz értékét, miközben lehetővé
teszi a fedezetlen pénz forgalomba bocsátását a bank aranytartalékait
meghaladó tízszeres nagyságrendben.
Noha Wilson elnök teljesítette a szabadkőműves pénzoligarchiának tett ígéretét és létrehozta a Federal Reserve System-et, számos hazafias elkötelezettségű amerikai törvényhozó átlátta a rendszer hátrányait
és bizalmatlanul viseltetett a Wall Street uraival szemben. Ezek a
törvényhozók ragaszkodtak ahhoz, hogy az aranyra beváltható pénz legyen
az Egyesült Államok hivatalos valutája, vagyis a Kongresszus nem
100%-osan hagyta jóvá a pénzoligarchia Jekyl Island-i programját, és
továbbra is érvényben tartotta az aranyra átváltható valuta rendszerét.
Ez lényegében megakadályozta egészen 1971-ig a Federal Reserve System
magántulajdonosait abban, hogy korlátlan mennyiségű fedezetlen
papírdollárt hozzanak forgalomba. 1913-ban, amikor a Federal Reserve Act elfogadásra került, ezzel kapcsolatban Paul Warburg
a következő megjegyzést tette House ezredesnek: “Nos nem kaptunk meg
mindent, amit akartunk, de ami hiányzik, azt majd később adminisztratív
úton pótolni lehet.”
Hírfigyelő Szolgálat
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése