A United
Launch Alliance (ULA) cég több amerikai vállalattal szerződést írt alá, amely
alapján egy új generációs, folyékony üzemanyaggal működő rakétahajtóművet
dolgoznak ki. Feltételezhető, hogy ez a hajtómű helyettesíti majd
az orosz RD-180 motort – olvasható a vállalat honlapján.
Vajon miért kell az "új" motor?
Talán csak nem szakadtak meg az oroszokkal a kereskedelmi kapcsolatok ezen a téren?
Vagy rájöttek, hogy mindig csak a másodvonalas fejlesztéseket dobja Oroszország piacra?
Bolond is volna a legjobbját kiárúsítani, hiszen akkor már
egy kis ráfordítással a felvásárló "konkurencia" is azt fejlesztené
tovább. Ez így működik. Az ULA azt tervezi,
hogy 2014 őszére kiválaszthatja a megfelelő hajtómű-koncepciót és a
kivitelezőt. Az első indítást 2019-re tervezik.
Washington
arra számít, hogy továbbra is együttműködik még Moszkvával a Nemzetközi
Űrállomás programjában 2020 után és kész tárgyalásokat is folytatni erről – jelentette
ki Sean Fuller, a NASA űrrepülési programjának igazgatója. A helyzet komikuma a
közbülső ukrán helyzet megoldása. A Roszkozmosz szövetségi
űrügynökségben hivatalosan nem kommentálták a NASA képviselőjének szavait. Egy a
nevét nem vállaló – de magas beosztású forrás az űrügynökségtől - személy
közölte, hogy még nem döntöttek véglegesen a nemzetközi űrállomás kérdésében,
hogy valóban nemzetközi lesz-e a későbbiekben. „Az USA-nak el kell gondolkodnia
a világban betöltött és még betöltendő szerepéről, ha továbbra is versenyben
akarja tartani magát a jövő kérdésében” – tette hozzá az orosz űrügynökség eme forrása.
Gölöncsér Miklós
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése