A kereskedelem leállt Sanghajban, ahol a helyi hatóságok a Wuhan koronavírus (COVID-19) legújabb törzse elleni küzdelem nevében "szinte mindent" leállítottak.

A közép-kínai gyárak, raktárak és kikötők jelenleg zárva tartanak, ami máris pusztító hatással van a világ többi részére, amely olcsó áruk tekintetében Kínára támaszkodik.

A Yedi Houseware, egy Los Angeles-i családi vállalkozás, a kínai áruk egyik ilyen vásárlója, aki azt mondja, hogy nem kapja meg a megrendelt árukat, ha a zárlatok nem érnek hamarosan véget.

"A dolgok megint kezdenek megőrülni" - mondta Bobby Djavaheri, a Yedi Houseware elnöke.

"Minden leállt. Ebben a percben is vannak lezárások, amelyek tovább fokozzák a két éve tartó ellátási lánc rémálmát".

Djavaheri vállalkozása olyan háztartási gépeket árul, mint a légsütők, amelyek Kínában állnak ahelyett, hogy az Egyesült Államokba szállítanák őket. És úgy tűnik, hogy nem látszik a vége annak, ami hosszúra nyúló elmaradássá és ellátási lánc szűk keresztmetszetévé válhat.

A plandémia második fordulója érkezett el, és ismét Kínában kezdődik.
Az elmúlt hetekben Kína teljes lakosságának mintegy negyede, azaz körülbelül 373 millió ember - egyébként több, mint az Egyesült Államok teljes lakossága - kényszerült zárlatra.

Kína "nulla-COVID" politikája azt jelenti, hogy az országban sehol és soha egyetlen "eset" COVID nem fordulhat elő. Ha akár csak egy ember is elvégez egy hamis PCR-tesztet, és az "pozitív" lesz, egész városok, sőt az egész ország újabb büntetésnek néz elébe.

A kínai tőzsde is hirtelen szabadesésben van, és az amerikai tőzsde hamarosan közvetlenül mögötte lehet. Hiszen az Amerikában eladott fogyasztási cikkek nagy része Kínában készül.

 

 

A Yedi Houseware szorult helyzete csekély ahhoz képest, hogy a hosszan tartó zárlatok szinte minden fogyasztási cikkes ágazatot érintenek. Az autóktól kezdve a háztartási gépeken át az orvosi eszközökig, sőt sok esetben még a gyógyszerek is Kínából származnak, ami azt jelenti, hogy gazdasági katasztrófa van a láthatáron.

"A folyamatos zárlatok Sanghajban - az amerikai félvezető- és elektronikai ellátási láncok egyik fő csomópontjában - az autógyártókat, az elektronikai cégeket és a fogyasztási cikkeket gyártó cégeket hónapokig tartó késések és magasabb költségek elé állították" - jelentette a Washington Post.

"A kihívások a több mint két éve tartó globális szállítási zavarok tetejébe lépnek, amelyekről egyesek azt remélték, hogy idén enyhülnek."

Mind a technológiai, mind az autóipar nagymértékben támaszkodik a Kínából, és különösen Sanghajból származó árukra, amely az említett és sok más dolog csomópontja.

A Nikkei Asia elemzése szerint az Apple legfontosabb beszállítóinak mintegy fele Sanghajban vagy annak közelében található. A Volkswagen is sok járműalkatrészt importál Sanghajból.

A Volkswagen vezérigazgatója nemrégiben azt mondta, hogy a vállalat "átmenetileg nem tudja kielégíteni a nagy vevői igényeket" Sanghaj új zárlatos intézkedései miatt. A gyártás egy hónapra teljesen leállt bizonyos üzemekben, bár néhány üzemben mostanra már újraindult a termelés.

"Ha Sanghaj továbbra sem tudja folytatni a munkát és a termelést, májustól a sanghaji ellátási láncot érintő összes technológiai és ipari szereplő teljesen leáll, különösen az autóipar" - figyelmeztetett Richard Yu, a Huawei kínai technológiai óriás fogyasztói és autóipari üzletágának vezetője.

A hosszú távú infláció már most 40 éves csúcson van, és a helyzet valószínűleg tovább romlik, mivel a késések és a bezárások tovább növelik a növekvő költségeket. A Yedi Housewares közölte, hogy januárban mintegy 10 százalékkal kellett emelnie valamennyi termékének, köztük a légsütőknek, elektromos gyorsfőzőknek és kenyérsütőknek az árát.

https://www.pokolafoldon.hu/pandemia/a-sanghaji-covid-zarlatok-mindent-leallitottak-mondja-az-uzlet-tulajdonosa