A KDNP-nek nevezett, kitartott parazita banda, a rendszerváltás óta a magyar politikai közélet felszínre sodródott, leggerinctelenebb Hordája.
Giczy György egykori KDNP elnök lényegretörően fogalmazva rakta helyre Semjén zsolt kijelentését.
“A KDNP újraválasztott elnökének kijelentése, amely szerint egy, a
baloldal szervezte álkeresztény párt jelenik meg rövidesen hazai
közéletünkben, számos kérdést vet fel.
A kijelentésből következik, hogy a Fidesz lélegeztető-gépén életben
tartott pártját Semjén Zsolt valódinak tartja, bár megmaradásának
feltétele legkevésbé sem a saját szervezetének erejére, az általa
képviselt keresztény meggyőződés népszerűségére vezethető vissza, ami
már önmagában kétségessé teszi az ilyenformán kisajátított hitelességet.
Ha a hazai keresztény-keresztyén közvélekedés hitelt érdemlőnek ismerné
el a KDNP-t, akkor a párt tagságának nem lenne szüksége arra, hogy a
Fidesz kegyelem-kenyerén tengődjön, hiszen ha a keresztény tömegek
politikai képviseletüknek tekintenék a KDNP-ét, akkor Magyarországon
milliós nagyságrendű táborának kellene lennie. Ám a statisztikai adatok
egyáltalán nem igazolják, hogy az újraválasztott pártelnök a keresztény
szellemiségű politika egyedüli letéteményeseként nyilatkozzon.
A múlt
heti tisztújításon a Barankovics emlékérmeket is kiosztották, ennek
okán érdemes volna visszatekinteni azokra az alapértékekre, amelyeket a
keresztényszociális eszmeiséget képviselő Giesswein Sándor nyomán
Barankovics István képviselt. Hivatkozhatunk a Barankovics István,
Bálint Sándor és Eckhardt Sándor által 1946 nyarán megfogalmazott
memorandumra, amely a pártvezetők hatalmi ambíciói miatti
arculatvesztésétől óvja újonnan induló pártjukat, a Demokrata
Néppártot. Ott olvasható: “Úgy véljük, hogy a keresztény politika
Magyarországon megint válaszúton van. Egyszer, a húszas évek elején már
rosszul választott, amikor a népszerűbb, hirtelen a hatalomba vivő
friedrichistváni útra lépett, elalkudta keresztényszociális és
-demokratikus követelményeit. A keresztény politika nem tudott
megmaradni a hosszabb, de biztosabb és állandóbb sikerrel kecsegtető
giessweinsándori úton.”
Vajon
nem éppen ennek a húszas évekbeli úttévesztésnek vagyunk napjainkban is
a tanúi, amikor a KDNP politikai tevékenységét szemléljük? Ha
mindezeket végiggondoljuk, akkor legalább is problematikus a KDNP
elnökének megfellebbezhetetlennek szánt ítéletét elfogadni. Neki –
éppen neki – van jogosultsága megmondani, hogy a közéletben ki a
hiteles keresztény és ki tekinthető álkereszténynek? Az álkeresztény
jelző használata önmagában véve is kétséges, mivel különböző
keresztény-keresztyén egyházak, felekezetek léteznek, ezek ökumenikus
szellemben párbeszédet folytatnak, ezért még a vallások világában is
idejét múlt egymás hitelességét megkérdőjelezni.
A II.
Vatikáni zsinat az “Unitatisredintegratio” kezdetű, az ökumenizmusról
szóló határozata kiemeli:”Működjenek együtt az emberi személy
méltóságának kellő megbecsülésében, a béke előmozdításában, az
evangélium társadalmi alkalmazásában… Orvosolják együttesen minden
lehető eszközzel korunk nyomorúságait: az éhínséget és egyéb
csapásokat, az írástudatlanságot és a nyomort, a lakásínséget és a
javak méltánytalan megoszlását. (nr. 12.).
Ebben
az értelemben egy új keresztény párt megalakulása akár hasznos
versenyhelyzetet is teremthetne: ki tud többet tenni az elszegényedés
ellen, ki képes jobb javaslatokkal előállni, avagy megvalósítható
programokat ajánlani a társadalom perifériájára sodródott rétegek
integrációja érdekében? Vajon a KDNP olyannyira jeleskedik a nyomor
megszüntetésének és a kormányszintű korrupció megakadályozásának
érdekében, hogy Magyarországnak rajtuk kívül már nincs is szüksége a
keresztény szellemiségű politika megjelenítésére? Honnan tudhatja a
KDNP elnöke egy még meg sem alakult pártról, hogy az milyen lesz? Vajon
a nyilatkozatban megfogalmazódott előítélet nem abból a félelemből
származik, hogy egy új párt működése a pártelnök által képviselt
politikának az elégtelenségét fogja leleplezni? Nem az újonnan alakuló
keresztény pártról, hanem róluk derül ki, hogy álkeresztények?
Ha egy efféle pártformáció ténylegesen megalakulna, akkor nem
kevesebbre kellene vállalkoznia, mint a KDNP által lejáratott
keresztény szellemiségű politika tisztességének helyreállítsa. Ami már
önmagában véve is embert próbáló feladat.
Vagy
tán’ az okoz zavart, hogy feltételezése szerint az új pártot a baloldal
hozná létre? De hát miért ne lehetne egy baloldali pártállású ember
keresztény? A német szociáldemokraták annak idején VI. Pál pápának
vitték el a programjukat, mondván, hogy a szociális enciklikák minden
lényeges szempontja az ő politikai elképzeléseikben is szerepel.
Válságos helyzetben és egy olyan elszegényedő országban, mint a miénk,
nyilván hangsúlyosnak kell lennie a szociális igazságosság
követelményének. De hogy ezen a téren a KDNP – kormánypártként –
lelkiismeretesen végzi-e a feladatát, az több mint kétséges.”
(fullánk)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése