Anyuka kussoljon már!
Az én esetem szerencsésebb kimenetelű,
mint másoké, akik önöknek írnak, de egyben felháborító is. Nemrég egy
márciusi hétvégén kiskölyök belázasodott, majdnem 40 fokig ment a láza.
Csak a feleségem volt otthon, én külföldön élek és csak 2 havonta megyek
haza. Beszéltünk telefonon, megnyugtattam és mondtam, hogy elsődlegesen
csináljon neki hűtőfürdőt és itasson vele sok folyadékot. Nem mintha
ezt magától nem tudná, de aggódó típus, ilyenkor a szíve és nem a
józanész vezeti. Beszéltünk újra kb. 2 órával később, a gyerek még
mindig rosszul van, kijött belőle minden folyadék, folyamatosan bömböl,
semmivel sem rózsásabb a helyzet, mint délelőtt. Na, mondom, akkor
ügyeletet kell hívni, egy 2 éves gyereknél hirtelen jöhet bármi, szóval
jobb, ha orvos látja.
Feleségem nemsokára sírva hívott vissza
és elég sokáig tartott, mire megértettem, hogy mi is történt. Szóval
hívta az ügyeletet, elmondta a panaszokat, hogy mivel csillapította a
lázat, és hogy szemernyit sem lett jobban a gyerek. Először vagy
vonalhiba, vagy egyéb okok miatt lecsapták a telefont. Másodszor újra
hívta őket, ismét elmondta a gyerek állapotát és az előzményeket, ekkor
pedig egy kimért nő elkezdett szívózni vele. Nem tudom másnak nevezni,
mert tényleg szívatás volt minden, amit kérdezett a nejemtől. Például
afelől érdeklődött, miért nem munkanapon a háziorvoshoz vitte, majd
miután harmadszor mondta, hogy nem vihette előbb, hiszen pár órája
kezdődtek a tünetek, ismét a tüneteket kérdezte, valamint azt, hogy hány
éves a gyerek. A feleségem megjegyezte, hogy ezeket a dolgokat már
többször is kihangsúlyozta, amire az volt a válasz, hogy „legyen már
közreműködő, mert megint leteszem a telefont”.
A feleségem amúgy is érzékeny, már itt
kiborult és valószínűleg némileg hangosabban, ugyanakkor megtörve
próbált valami megoldást, segítséget találni, de vélhetőleg nem is akart
a nő segítőkésznek mutatkozni, mert ekkor azt mondta, idézem „anyuka
kussoljon már, ilyen egy hisztis nőt még nem láttam”. És letették a
telefont. Így, ezekkel a minősíthetetlen szavakkal. A feleségem ezek
után hívott engem sírva, hogy most mit tegyen, mert a gyerek állapota
egyre rosszabb. Nagy nehezen sikerült elmondanom neki, hogy kérje meg a
szomszéd hölgyet, vigye be őket kocsival a kórházba, ha kell, fizesse
ki, taxi az nem annyira jó, de ha más nincs, akár az is lehet megoldás.
Végül szerencsére a szomszéd otthon volt és mivel elég jóban vagyunk, be
is vitte őket.
Miután megnézték a gyereket,
megdicsérték a feleségemet, hogy bevitte, mert ki volt száradva és végül
kiderítették, hogy egy elég csúnya fertőzés okozta a tüneteket. És
szerencsére el tudta intézni a feleségem, hogy ott is maradhatott a
fiunkkal, aki egyébként nagyon meg volt ijedve, mivel korábban nem volt
még hasonló kaliberű betegsége sem. Úgyhogy érthetetlen számomra, az
ügyelet mégis mi a francnak van és az olyan emberek, akik ott dolgoznak,
hogy jönnek ahhoz, hogy egy beteg gyerek édesanyjával így beszéljenek
és hagyják szenvedni a beteget, aki kezelésre, valamint kórházi
ellátásra szorul. Mindenféleképpen jogi útra fogom terelni a dolgot,
mert a hangfelvételt gondolom kötelesek megőrizni, abból pedig és a
gyerek zárójelentéséből világossá válik, hogy milyen bánásmódot kellett
eltűrnünk. Ez a gyógyítás? No meg az elhivatottság? Gusztustalan
egyszerűen. Ha a jóérzésű egészségügyi dolgozók esetleg az efféle
söpredéket kilöknék maguk közül, magának az egészségügynek is jóval jobb
lenne a megítélése. Ha viszont valaki ezt megpróbálja megmagyarázni,
annak azt hiszem nincs ki mind a négy kereke.
Üdv,
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése