Nem volt elég az E-útdíj, most még ez is?! – Budaörs is tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen
“A kormány ne tegye fizetőssé az M0-ás autóutat!”
követeli a Budaörsön élők érdekében Wittinghoff Tamás (Budaörs
Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere, mert szerinte ez az
intézkedés “egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.
A városvezető, az általa az MTI-hez
csütörtökön eljuttatott közleményben kifejti, az agglomerációs
településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés,
hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-ás elkerülésére kényszerítik majd
az autósokat, azok “tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.
Kifejtette, ugyanez lesz az autópályák
bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat
az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.
A település polgármestere felhívja a
figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi
időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek
növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós
forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés. “Teljesen nyilvánvaló,
hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett
ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés” – fogalmazott közleményében Wittinghoff Tamás.
Hozzáteszi, mivel a 4-es metró budaörsi
virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra
is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy
autóval közelítsék meg a fővárost. “Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek” – olvasható a közleményben.
A polgármester hangsúlyozza, “a
Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány
azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely
egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan.”
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM)
szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-ás általános
díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre
ötezer forintba kerülnek majd.
De nemcsak Budaörs és környéke
jár rosszul, hanem az egész kelet-és dél-pesti agglomeráció is, a 3-as,
4-es, s az 5-ös utak és autópályák mentén élők is. – Fizetős lesz
januártól az M0-ás a Szentendrei úttól az M3-asig, valamint a 4-es
főúttól az M5-ösig. Valamint az M1, az M3, az M5, az M6 és az M7
autópályák bevezető szakaszai.
A forgalom legnagyobb része, a
környező települések rossz és gyenge útjaira zúdul, még jobban
tönkretéve azokat, – s az utak mellett élők házait, melyek szintén
károsodni fognak a hihetetlenné növekedett forgalomtól. Vajon tudta-e ennek az őrült és ostoba ötletnek a gazdája, hogy ezzel mit szabadít el? – Úgy néz ki, hogy nem.
Mert a kormányzat bejelenti mindezt, –
az autópálya díj kiterjesztését, a fővárosba bevezető szakaszok,
valamint az 0-ás szinte egészének a fizetőssé tételét, – bejelenti…
- a Liga szakszervezetek 15-i
félpályás útlezárása, s a liberálisok által nagy garral szervezett 16-i
állítólagos “Giga” tüntetése előtt, – mely lehetséges, hogy majd a
Hungaro-Majdan, vagy a Pesti-Majdan névvel vonul be a köztudatba.
Valóban úgy néz ki, mintha az Orbán
kormány mazohista lenne, – s maga alatt vágja a fát, – minden sanszot
megadva a liberális csőcseléknek, hogy egy Majdan-szerű, – kívülről
támogatott, s mesterségesen kiprovokált lázadást követően, – valóban
átvegye a hatalmat.
SzRTI
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése